pátek 9. srpna 2013

Workout part 2

Dnes jsem se rozhodla sepsat druhou část článku o cvičení. Budeme se věnovat tomu, co potřebujete v začátcích a jaké byly mé první zkušenosti s fitness. Původně jsem chtěla obsáhnout více témat najednou, ale je toho opravdu hodně co říct, tudíž na vás ještě čeká článek s názvem "Workout part 3". Jaké vybavení se vám bude hodit, jak jíst a pít před, během a po cvičení, a jak nejlépe kombinovat jednotlivé prvky bude pojednáno v následujícím článku. Tak dost řečí a s chutí do toho :)

www.tarastiles.com

První část článku bych ráda věnovala tomu, jak jsem s cvičením začala já. Mou inspirací byla moje sestra, která miluje jógu. Cvičí jí již dva a půl roku a nemůže si ji vynachválit. S jógou se celkově tělo zpevní a přináší s sebou jakousi harmonii celého těla.

Naší nejoblíbenější cvičitelkou jógy je Tara Stiles, která je zakladatelkou studia Strala yoga v New Yorku. Její hodiny a celkově videa na YouTube jsou velice odlišná od jógy "východní". Jde zde především o to cítit se dobře, jíst zdravě a myslet pozitivně :). Celkově jsou videa zaměřená na rozmanitá témata (jóga na zrelaxování, jóga před spaním, jóga na posilování svalstva) - tedy zejména s ohledem na zdravotní benefity. Tara má svůj vlastní YouTube channel: http://www.youtube.com/user/TaraStilesYoga. Na kanálu naleznete videa o tom jak správně jógu praktikovat, nekonečné množství cvičících "rutin", tak i videa o jídle a Tařiném životě (umí plést parádní čepice (lze se naučit podle jednoho z jejich videií :)). Je nám velkou inspirací a navíc je jóga naprosto ideální na protažení svalů po intenzivním cvičení.


www.tarastiles.com

Časem mi ovšem jóga nestačila a chtěla jsem něco intenzivnějšího. A tak jsem zkusila cardio a posilování. Udělala jsem průzkum fitness blogů a přišla na Jillian Michaels, což byl dar z pekel :D. Možná byla chyba, že jsem z tak klidného a relaxujícího cvičení přešla na její tvrdý režim. Myslím si, že tuto cvičitelku všichni znáte. Kdyby náhodou ne, tak zde je jedno její video: http://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8. Jedná se o cvičení typu HIIT (High-intensity interval training), kde se střídá cardio (vyšší tepová frekvence - například squats = dřepy, které podporují spalování) s posilováním. Podle mého názoru toto cvičení není vhodné pro začátečníky. Jedná se o vražedné tempo, kde v "cardiu" jsme ve vysokých tepových frekvencích (což není dobře) a během posilování mnoho tuků nespalujeme. Takže celkově pak "pálíme" cukry a zvyšujeme fyzickou kondici, ale žádané velké spalování tuků neprobíhá.

www.youtube.com

První dny s familiárně označovanou Jill byly hodně náročné. Bolely mne hlavně lýtka a ruce. Pokud se změnou životního stylu právě začínáte je dle mého názoru takto intenzivní cvičení poněkud nevhodný. Budete se po trénincích cítit unavení a zmožení, že vás to od cvičení může až odradit (soudím dle svého). Tato videa bych tedy doporučila pro středně pokročilé či pokročilé, které už nebaví cvičit svá zaběhlá videa, a chtějí změnu.

Je pravda, že ve videích s Jillian cvičí i dvě slečny. Jedna provádí cviky "zcela", zatímco druhá slečna ukazuje lehčí modifikace - ovšem i ty jsou občas dosti náročné. Celkově jsem byla velice udýchaná a občas i znechucená.

Já osobně cvičila 30 day shred a stačilo mi to. Možná, že to bylo tím, že jsem začala cvičit ještě bez fyzičky či že se jeden level opakuje deset dní. Po dvacátém dni mi vadil už jen Jillianin hlas (připadala jsem si jako blázen) a cvičila jsem s odporem. Výsledky se ale dostavily. Měla jsem zpevněnou postavu. Ale co dál? Věděla jsem, že Jillian již nikdy, a tak jsem začala pátrat dále.


Objevila jsem Cassey Ho. Tady bych chtěla upozornit na to, že Cassey je opravdu hodně nadšená a energická. Ve jejich videích je hodně často slyšet slova jako wuhuu, yey a you can do it :). Na jednu stranu mě to hodně motivuje a podávám lepší výkony, ale na druhou stranu to například mou kamarádku přivádí k šílenství tak, že podle ní není schopna cvičit. Mě osobně přijde velice milá a hodná. Často odpovídá lidem na dotazy pod videi a dokonce natáčí i samostatná videa a různá témata, která sledovatele zajímají.

Videa jsou zaměřena hlavně na posilování a HIIT, i když najdete i cardio. V poslední době začala Cassey dělat i videa s recepty na clean eating. Tomuto tématu bych také chtěla věnovat samostatný článek. Její kanál je: http://www.youtube.com/user/blogilates. Nejčastěji podle Cassey posiluji břicho a ruce.


www.blogilates.com

Jako poslední bych chtěla zmínit Tone it up. Tyto dvě slečny (Karena a Katrina) jsou mou srdeční záležitostí. Jsou krásné a velice sympatické. Svá videa dělají s láskou a mají smysl pro humor. Ve světě fitness jsou opravdu známé. Hlavně tedy v Americe. Mají své vlastní stránky i nutriční program, který když si jednou zakoupíte, tak budete mít přísun nových receptů "na celý život". Dokonce vymyslely i svůj vlastní protein, který se skládá jen z pěti ingrediencí. A aby toho nebylo málo, tak mají i svou vlastní značku plavek, které jsou překrásné, ale v přepočtu vyjdou na 3000 korun.

www.toneitup.com

Stojí za nimi velká komunita dívek a žen, které jejich snahu oceňují a píší na stránku www.toneitup.com své příběhy a zkušenosti se změnou svého životního stylu.

Jejich videa jsou zaměřena především na posilování a výživu. Navíc je Katrina živoucím důkazem, jaké jejich cvičení a stravovací plány mají účinky (viz foto níže).

www.toneitup.com

Videa jsou plná optimismu a také vetšinou "holky" cvičí na pláži, což vám jakožto potícím se v paneláku přináší úplně nový rozměr :). Jsou vhodná i pro začátečníky na nabrání svalové hmoty. Tepová frekvence je většinou nižší, ale pro začátek je to správná volba.

Doufám, že jsem vám ukázala nějaké nové cvičitelky a třeba dodala i zdroj inspirace. Zatím ahoj,


Ali.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý váš názor :)